RUBRIKA - FILOZOFIA

POSLAŤ LINK EMAILOM


Mukelstvo je slobodou


ale sloboda nie je mukelstvom. a Tvoj intellectus to vie rozlíšiť. :) Takže nie je proti nim kto je s nami ale kto je s nimi je proti nám!

1.-A--------------- 24.08.2009 14:50

>> knizka
>
> ahoj robo,
> toto si precitaj http://www.martinus.sk/?uItem=24529
}
} Bernard Goldberg
} Jak novináři manipulují
} Stanice CBS očima svého reportéra
}
> dost mi ta to pripomina :-)
> m.

2.-A--------------- 24.08.2009 15:47

<< re: knizka
<
< ahoj Miso,
< vsak opis trochu v com Ti ma to dost pripomina.
< dik

3.-B--------------- Tue, 25.Aug 2009 11:17:31

Komu:
1. sokol@fhs.cuni.cz
2. isty filozof na katedre etiky v Nitre
3. filozofi na katedre v Bratislave
4. exkolegovia z Lcmg s kt som si dopisoval
5. Tomas, Rado, Janko (z DC), Zuza

<< Zrod tragedie
<
< ziadny zakon nie je dokonaly a nic nie je
< cierne alebo biele. Preto treba casto
< "sedliacky"/"zdravy" rozum. Pokial sa budes slepo
< pridrzat zakonov (aj ked napisanych
< v tom najlespom duchu) mozes prist k absurdite.
< - Peter {Stelmo}
<
< to Hulmanovo tvrdenie
< ze som s Firmou nekompatibilny !!
< sa Vam nezda absurdne? :)
<
< a rad by som Vam dal do pozornosti
< specialnu Nietzscheho
< prosbu
<
< najdete ju v druhej casti mojho
< + http://robentin.hlava.sk/article.php?article=914
< komunikatu
<
< Pekne citanie :)
< cavte.
<
< Cc:
< tyzden@tyzden.com - Stefan Hrib
< bisla@bisla.sk

4.-C-4a------------ 28.08.2009 01:14

>> re: Nie je proti nim kto je s nami [7/19]
>
> Ahoj Robert,
> po dlhsom case som si zasa preletel tvoje emaily.
>
> Pochopil som z nich toto:
> - trapi, pohorsuje Ta ze sa Ta nikto nezastal
> ked Ta vyhodili
> - mas pocit ze napriek od urciteho momentu
> vyhranenej situacie by dalsia spolupraca bola mozna
> - poukazujes na udajne pokrytectvo manazerskych
> nastrojov a Ty chces na toto pokrytectvo poukazat,
> odmietnut ho a vykricat do sveta
>
> V com Ti dam za pravdu je ze ano,
> v mnohych manazerskych nastrojoch je urcita
> forma pokrytectva. Co s tym spravit
> je uz ina otazka.
>
> Mam par podotazok:
>
> 1) - kritizoval si PMS ako "reportovanie".
> Inym slovom "zalovanie". Predpokladajme ze by si bol
> top-performerom vo firme a uz len svojou
> pritomnostou na projekte by si sa podielal
> podstatnou mierou na zisku projektu/firmy...
> mal by si pocit ze PMS kde by ta vsetci len chvalili
> by si povazoval za "zalovanie"?
> - Opacny extrem - predpokladajme ze si
> strasny flakac/underperformer (neber to osobne
> ale ako protiklad prveho bodu)... v PMS dostanes
> strasne zle hodnotenie... povazujes to za "zalovanie"...
> ale je to naozaj nespravodlive to "zalovanie"?
>
> Teraz mame nejakeho top manazera ktory vyhradi
> pre firmu s 100000 zamestnancami budget 2000000 $
> na zvysovanie platov... vie ze statisticky
> plati (bez ohladu na firmu) ze je top 10% zamestnancov
> ktori su klucovi pre biznis (z nich 20% sa prepadne
> performance a padnu do priemeru),
> je siroky priemer ktory sa snazi a je 10% zamestnancov
> ktori prestavaju zvladat. A kedze chce maximalizovat
> ziskovost svojej firmy, chce tych spodnych 10%
> vyhodit (kedze nezvladaju),
> top 10% nastavit plat nad priemer trhu (aby ich
> neslohla konkurencia) a zvysku nejako podla zasluh
> navysit plat. A vie ze gausovo (alebo studentovo)
> rozdelenie funguje,
> potrebuje ludi do krivky nejako napasovat.
> Je mu jedno ako, potrebuje ku kazdemu cloveku priradit
> nejake cislo z ktoreho vie dostat gausovku.
> Nejaka personalka mu poradi a nastavi nejake PMS
> postavene na behavioralnej psychologii
> a generujuce mu to cislo. On dostane gausovku,
> top 10% seriozne zaplati, bottom vyrazi, zvysok upravi...
> a k menam sa ani nedostal... vysledok je ze zvysi
> ziskovost firmy...
>
> A aby to vedel, musi sa dozvediet
> kto je top, kto je bottom, a na to mu posluzi
> "zalovanie" systemu PMS. Pre neho aj pre akcionarov
> je to dobry nastroj, suhlasis? Cize urcita forma
> "zalovania" (a slusnost kaze ze by sa pri nej
> elementarna slusnost zachovat mala) je chcena
> pre manazment.
>
> 2) Ignorancia ludi... Cudzi ludia su ignoranti.
> To je vlastnost vesmiru. Bizki kolegovia su ignoranti.
> Lebo su to nakoniec len kolegovia a nie kamarati,
> cize vlastne cudzi ludia.
> Uzki spolupracovnici... tam je to tazsie...
> mnohi ak maju pocit velkej nespravodlivosti
> aspon v osobnom [? styku ?] niekomu (aj z mgmt)
> povedia... ale ked nemaju
> tak to beru ze mozno radikalny krok z mgmt
> ale pochopitelny... v konecnom dosledku (ak sa nedeju
> nejake strasne veci) kazdeho nakoniec zaujima
> primarne vlastny plat... nakoniec.. vo firmach
> takehoto typu robia skoro vsetci primarne pre prachy
> a nie pre vyssie ciele. Lekari a ucitelia pracuju
> za male prachy pre vyssie ciele.
>
> Ak by som mal za seba povedat,
> mozno na zaciatku tvojej nespokojnosti bolo
> zrnko pravdy... ktore ak by sa trpezlivostou
> taktom a asertivitou pestovalo
> mohlo by vyrast v silny strom a kazdy by musel
> uznat jeho podstatu. Ale Ty si to vyhrotil
> do extremu systemom ja alebo vy, ze uz nik nemal kam ustupit
> bez straty tvare (a z preposlanej komunikacie som
> videl ze manazment sa zo zaciatku snazil byt
> zmierlivy a vyjst ti v ustrety) ale ty si na podanu ruku
> reagoval "fackou"... ked uz prislo na rosambo
> tak predsa ty si bol v pozicii zavisleho (materialne)
> cize v slabsej... a tak si na to doplatil... ver mi,
> kebyze si top-performer, urcite by si si mohol dovolit
> vyssie vyskakovat. lebo by si bol nenahraditelny
> a tvoja avantgarda by bola kompenzovana
> bubakmi co by si firme zarabal... ale ty si bol navyse
> v pozicii lahko nahraditelneho cloveka.
>
> To, ze si nemyslim, ze ludia su si rovni
> som ti pisal... a nizsie postaveny clovek nemoze
> ocakavat respekt aky padne vyssie postavenemu (bottom line
> je zakladna ludska dostojnost ktoru mame vsetci rovnaku
> ale ta je len prvym, nie jedinym kriteriom). A u teba
> to vyzeralo akoby si si ten respekt napriek svojej
> "drzosti" vynutit chcel. A respekt nikto nikomu
> len tak dat nechce... respekt si treba zasluzit,
> nie je automaticky.
>
> K tomu respektu. Pytas sa dookola:
>
> "Sme tu mukli alebo vazeni konzultanti?"
>
> Preformulujem do slovenciny: Sme tu nesamostatni
> pikolici co maju robit len co sa im povie
> alebo mame taky respekt ze je nam zverena
> samostatna zodpovednost ktoru s prehladom zvladame
> k spokojnosti klienta aj biznisu?
>
> Odpoved je aj-aj. Ano, clovek na leveli 1
> je "mukel" podla tvojej terminologie...
> je lahko nahraditelny, robi na zaklade zadania,
> je mikro-manazovany, ma minimalnu zodpovednost a
> ocakava sa ze ulohu splni presne podla zadania
> a bez extra kreativity (ktora moze byt dokonca
> kontraproduktivna kedze ma
> minimum skusenosti)
>
> Vyssie levely clovek moze dosiahnut
> na zaklade vlastnej iniciativy,
> preberania zodpovednosti, na preukazani vysledkov,
> ze sa mu moze zverit zodpovednost a ze ju naplni
> podla ocakavani alebo este lepsie... to je level 2
> a tak od levelu 3 sa ocakava viacmenej
> skoro plna samostatnost a vysoka
> zodpovednost ... a ked sa toto spoji s hlbokym
> prenikuntim do odbornosti, silnym chapanim
> potrieb klienta, schopnosti mu najst na ne super riesenia,
> dodrziavanim ohraniceni (financnymi ci casovymi) a
> citlivostou na spravne reportovanie,
> tak sa stava tym co ty nazyvas "vazenym
> konzultantom" pozivajucim respekt klienta
> aj firmy. Ale to nie je automaticky
> stav vyplyvajuci z pridelenia vizitky
> ale dosledok dlhorocnej prace
> na sebe.
>
> Takze naozaj, vacsina ludi vo firme
> su to co ty nazyvas "muklovia". Ale ked
> si zacnu "muklovia" vynucovat pristup a respekt
> patriaci "vazenym konzultantom" na ktory nemaju narok
> vyvola to hnev a poburenie tych ktory si ten respekt
> uz zasluzili. A ked sa to moc vyhroti,
> tak hnev je velky, najme ked sa do toho prida
> "whistle-blowing", neuctiva komunikacia, osobne urazky
> ci nevhodne oslovenia, a od urciteho momentu
> ten hnev sposobi ze spolupraca
> je uz nemozna.
>
> Mozno cely problem bol v tom ze ty si "vazenym
> konzultantom" velmi chcel byt,
> chcel si ten respekt ale este si ten stav
> nedosiahol... a oni ti ho na zaciatku odmietli dat...
> a teba to nastvalo, vyhrotil si to
> silnymi slovami, topperformerom si ale nebol
> az nebolo cesty spat.
>
> Riso.

5.-C-4b------------ 28.08.2009 01:19

>> Emailova komunikacia
>
> Robert,
> este jedna poznamka -
> dost sa mi nepaci ze nasu
> sukromnu komunikaciu pravidelne vynasas von
> na svoj web... nezelam si to...
> je to velmi netaktne zverejnovat
> sukromnu komunikaciu na verejnosti.
> Richard.

6.-C--------------- 03.09.2009 18:29

< Prepac ale mne sa tie nase dialogy
< nechcu vymyslat. :) Platon by sa mozno bol
< potesil keby mal taku moznost
< aku mam dnes ja
< takto
<
< autenticky zachytit nasu nazorovu
< nezhodu ktora by vsak
< ne-existovala
<
< nebyt Tvojho celkoveho ne-pochopenia
< podstaty otazky ktoru som
< nastolil a ktoru Ty & company
< zametas pod koberec.
<
< ad 1)
<
< K tomu mojmu kritizovaniu "zalovania" do ePMS
< si pre osviezenie pamaeti
<
< otvor moj blog
< na stranke Zi_a_nechaj_zit
< + http://robentin.hlava.sk/article.php?article=862
< a znovu si prosim ale dokladne precitaj
< hlavne e-mail 3b a potom aj
< 4.odsek e-mailu 6a ...
<
< Risko..,
< ked si sa pri ePMS zmienil o priestore
< na zlepsenie v oblasti
< sebareflexie,
<
< co si im to chcel na mna "nazalovat" ?
<
< napr aj to ze
< tento pracovnik sa este
< nenaucil ze len nenahraditelni mukli mozu
< ocakavat respekt lebo
< zaiste
<
< aj v T-Mobile su
< na zodpovednych miestach
< pakovia podobni tomu so smernicou ktory
< od nas ocakaval a potom aj krikom si
< od nas chcel vynutit ze sa mame
< ako taki pikolici
< podvolit ich hrajkaniu sa
< na antipassback
< lebo
<
< celej Logice
< aj so vsetkymi jej levelmi
< by mohli podakovat za jej doterajsie sluzby
< a najst si ineho dodavatela ?
<
< ako sa to ironiou osudu
< zrovna pri prieskume
< spokojnosti zamestnancov
< prihodilo mne. :)
<
< ad 2)
<
< Risko,
< svojou ignoraciou by si vyklcoval
< cely les takych statnych
< stromov ako som ja,
< goodbye.

7.----------------- g. Nietzscheho lad

Ano! Ja obcas delavam led:
prospiva skvele dobremu traveni!
Kdyby ste meli nemalo k straveni
ooo, jak by ste radi muj led!

8.----------------- Crimestop

Pamaeta si (len tolko) ze som kritizoval ePMS
ale nad cim vlastne som sa pozastavil ....
tak to si uz (ten IGNORANT) nepamaeta
a zrejme si to asi ani nikdy
nepamaetal

9.----------------- Blackwhite

neuvedomil si to - okamzite si osvojil to
co na margo mojej kritiky napisal vyssi manazer
a moje vytmavenie celej situacie
si potom uz nevpustil
ani do paety

10.---------------- Duckspeak

a podobne ako on mi tu bude servirovat
tie ich teoretizmy. A tiez sa
pohorsovat

11.---------------- Facecrime

nad mojimi "drzymi" sposobmi :)
ze co som si k nim dovolil
je uz prilis

12.--- Nietzsche: 292) Kazatelom moralky

Nechci hlasat zadnou moralku ale tem kteri tak cini
dam tuto radu: chcete-li ty nejlepsi veci a stavy
nakonec pripravit o veskerou uctu a cenu
pak je jen dale berte do ust jako dosud!
Postavte je na vrchol sve moralky
a mluvte od rana do vecera o stesti ctnosti,
o klidu duse, o spravedlivosti a imanentni odplate:
pri takovem pocinani nabudou nakonec vsechny ty dobre veci
popularity a ziskaji na svou stranu krik ulice:
pak bude vsak vsechno zlato z jejich povrchu setreno
a co vice: veskere zlato v nich se promeni
v olovo. Vpravde, vy se vyznate v obracenem umeni alchymie,
ve znehodnocovani nejhodnotnejsiho!
Sahnete jednou na zkousku po jinem receptu
abyste nedosahovali jako dosud protikladu toho
co hledate: popirejte ony dobre veci,
odejmete jim potlesk luzy a snadnou pristupnost,
ucinte je opet skrytymi predmety ostychu
osamelych dusi, rikejte ze moralka je cosi zakazaneho!
Mozna tak pro ony veci ziskate nove lidi
na kterych jedine zalezi, myslim lidi heroicke.
Ale musi tam pak byt neco co vzbuzuje strach
a nikoli jako dosud osklivost! Chtelo by se dnes
na adresu moralky rici totez co rikal
mistr Eckhart: "Prosim boha
aby me zbavil boha!"

13.---------------- Thoughtcrime

to by ste si vsak museli uvedomit ze nie oligarchicky
kolektivizmus ale to Ja (s velkym J) som to
comu sa treba oddat. Nechapete to? :)

14.---------------- Doublethink

On im povedal: Vy ste zdola, ja som zhora.
Vy ste z tohto sveta, ja nie som
z tohto sveta. (...) ak neuverite ze Ja Som
zomriete vo svojich hriechoch.
- Jn 8,23-24

15.---------------- Ownlife

len v Bohu moze byt clovek skutocnou
individualitou. Individualitou
v zmysle Tolsteho citatu:

' Jednotlivec nedokazuje svou
' individualitu tehdy kdyz o ni usiluje
' ale tehdy kdyz na ni zapomene a dela
' podle svych sil a schopnosti to
' k cemu ho vede jeho
' prirozenost.

16.---------------- Braveheart

+ http://robentin.hlava.sk/article.php?article=768
Justice_amez_so_tote_rien

17.-D-1------------ 10.09.2009 21:58

>> sprava
>
> Erich Hulman odchadza z Logici

18.-D-2------------ 11.09.2009 08:03

< Dik za info, vies aj preco? Z akeho oficialneho dovodu?
< Ten neoficialny sa asi nedozvieme.

19.-D-3------------ 11.09.2009 08:08

> Netusim.. len jeden Logicar mi to vcera spomenul.

20.-D-4------------ 11.09.2009 09:27

< A co hovoris na moj posledny blog,
< na tu Nietzscheho prosbu?

21.-D-5------------ 11.09.2009 09:38

> Posledny blog ako celok sa mi pacil.
> Mozno dokonca najviac zo vsetkych.
> Diskusie s Riskom a so Stelmom
> tomu dali taku celkom
> inu uroven.
>
> toho tvojho kamosa Nietzscheho pozdravuj..
> ja nemam casu rozjimat nad
> jeho prosbami.

22.-D-6------------ 11.09.2009 09:49

< Ani nad dennikom a pribehom Orwellovho Winstona
< si tiez nerozjimal, nezamyslel si sa?

23.-D-7a----------- 11.09.2009 10:09

Tieto správy boli odoslané kým ste boli offline.

Peter:
]> kamosko.. ale zly budes len ty :D
]> Have an interesting project for you
]> vobec nevadi ze niekto nevie co pise..
]> a su to vsetko same kokotiny
]> ma pozitivny pristup
]> a to je to co sa ceni
]> moze byt uplny neschopny kokot

Michal:
<[ sak to pici
<[ toto je princip ktory proste funguje
<[ musis len ukazat ze si sucast procesu
<[ a ze si v procese a je takmer jedno aky ma proces koniec
<[ furt sa da na daco vyhovorit

23.2a
]> a takych ako sme my dvaja zapadnari nemaju radi

23.2b
<[ jebem taku kulturu
<[ a na vychode to je este horsie asi
<[ bo tam musis tym kokotom aj rite bozkavat ...
<[ viz tamtung, kia etc
<[ proste privilegovani trpajzlici :-)

24.-D-7b----------- 11.09.2009 15:52 - 17:46

24.1b
<< To co si mi poslal?
<< Nebodaj si mi tym dialogom
<< medzi Tebou a Misom
<< chcel ukazat ze to tu funguje
<< presne ako v tom svetoznamom Orwellovom romane? :)
<< A o kom to vravis v uvode, kto je ten
<< s pozitivnym pristupom ale vlastne mozno
<< uplne neschopny ... ? A vidim ze ste si osvojili
<< moju terminologiu, :)
<< dobre to ten Miso hovori,
<< su to s!proste privilegovani trpa(slici
<< ha)jzlici. Jeden taky mi zrovna
<< ukradol z auta predny znak. Ma (prirodzenu) vysadu
<< pouzivat nozik tak preco by mi ho nevzal
<< ked moze a nikto mu v tom nezabrani. A taki su aj
<< podaktori sefovia. kto Vam kaze rite im bozkavat
<< natierat travnik na zeleno, Vasa kultura
<< a moralka? :)

24.2a
>> toho znaku mi je luto..
>> to ostatne bola skutocne diskusia s Misom
>> taka spontanna

24.2b
<< A kto je to ten pozitivny ... ?

24.3a
>> to bol pozitivny pristup v uvodovkach..

24.3b
<< Ale o kom ste to hovorili?

24.4a
>> miso dostal nejake poklady
>> od nejakeho neschopaka.. nestali za nic..
>> chlapik svoju neschopnost maskuje tym ako velmi
>> dava najavo zanietenie pre svoju pracu
>> poznas to..
>> nie je dolezite co robis
>> ake mas vysledky
>> ale ako o tom vies rozpravat
>> a miso je priamy clovek
>> co nema rad nejake divadielka

24.4b
<< A ako teda zareagoval?
<< Inak ohlasil sa mi a odkazal
<< ma na jednu knihu ale uz sa neozval.
<< Pozdrav ho odo mna.

24.5a
>> hej viem ze sa ozval.. na moj popud to urobil :o)

24.5b
<< na Tvoj popud? preco?

24.6a
>> no lebo spominal knihu ktora mu
>> pripominala tvoje snazenie a stala sa bestselerom
>> tak som mu povedal nech ta na nu upozorni
>> neviem hlbsie o co slo v tej knihe

24.6b
<< Moja bude neporovnatelne lepsia :)

24.7a
>> :)
>> tu je mensi trh

24.7b
<< Vsak su aj prekladatelia
<< tym sa trh rozsiri

24.8a
>> to je pravda

24.8b
<< Len skoda ze pre vaecsinu zostane
<< nepochopena ako ten Orwellov
<< alebo aj Waltariho roman,
<< skoda.
<< ani Ty to celkom nechapes,
<< Stelmo tiez nie a Riso
<< je total mimo.

25.-D-------------- Samostatnosť

Mnohe nazory a postoje
ktere se od neho vyzaduji
nebyly nikdy vyslovne stanoveny
a stanovit se ani nedaji aniz by se na svetlo vynesly
rozpory ktere jsou Angsocu vlastni.
Clovek od prirody ortodoxni
v newspeaku pravoverny, bude bez rozmysleni
a za vsech okolnosti vedet jaky je spravny nazor
nebo vhodna emoce. Dumyslni dusevni vycvik
jimz v detstvi prosel a ktery se opira o newspeakova
slova crimestop, blackwhite a doublething
ho cini neochotnym a neschopnym uvazovat
o cemkoli prilis do hloubky.
- George Orwell

25.9a
>> nevadi :)
>> diskusia s risom a stelmom bola dobra
>> hoci sa mi nezdalo ze by ste sa
>> posunuli niekam dopredu

25.9b
<< To ano, diskusia
<< sa mi tiez pacila, :) hoci sme sa spolu
<< dopredu velmi neposunuli. Aspon je ale vidno
<< ako nevnimate samych seba.
<< Tebe sa to ale nezda, ze? :)

25.10a
>> vnimame seba ako pracovnu silu
>> najatu na urcitu robotu.. to je cele..
>> dostaneme svoj zold a o vyssie principy
>> sa nestarame.. :)

25.10b-1
<< Stelmo sa aj stara ale jednako
<< nevnima sam seba. Krasne je to vidno na tom jeho
<< citate ze ziadny zakon nie je dokonaly:
<< uplne prevratil toho zmysel.

26.-D-------------- Zrnko pravdy

Schizofrenie mysleni kterou Strana od svych clenu vyzaduje
a jiz se mnohem snaze dosahuje ve valecne atmosfere
je nyni uz temer univerzalni,
ale cim vys na spolecenskem zebricku
tim je markantnejsi.
- George Orwell

26.10b-2
<< by the way, Vies ze si mi nevdojak
<< odpovedal na tu moju otazku
<< preco im aj rite bozkavate? :)

26.11a
>> kvoli tomu zoldu ?

26.11b
<< nie, Rite im bozkavate lebo
<< seba vnimate iba ako pracovnu silu.

27.-D-------------- Mukel aj zmyšľaním

Vsechny viry, zvyky, zaliby, city
intelektualni postoje priznacne pro soucasnost
slouzi de facto k tomu aby udrzovaly
mystiku Strany a zabranily vyjeveni prave
povahy dnesni spolecnosti. Fyzicka vzpoura
nebo jakykoli pohyb ke vzpoure smerujici
nejsou v soucasne dobe mozne. Od proletářů
se neni ceho bat. Ponechani sami sobe
budou pretrvavat z generace na generaci
a z jednoho stoleti do dalsiho,
budou pracovat, mnozit se a umirat
nejen bez jakehokoli pokusu o vzpouru
ale neschopni pochopit ze svet
by mohl byt jiny nez je.
- George Orwell

27.12a
>> ano.. sme pracovna sila..
>> robime co mame v popise prace..
>> nie sme odborovi predaci..ani riaditelia..
>> sme programatori..

27.12b
<< A preto im aj rite bozkavate? :)
<< To programatori robia? :)

27.13a
>> myslim ze nikto zo zucasnenych panov
>> na tom tak zle neni

27.13b
<< Ale chapes analogiu, ci nie?

28.-D-------------- Bez straty tváre

CRIMESTOP
znamena zarazit se
skoro instinktivne uz na prahu
kazde nebezpecne myslenky. To zahrnuje
dovednost nechapat analogie
nevsimnout si logicke chyby
nerozumet nejjednoduchsim argumentum
jsou-li nepratelske k Angsocu, citit se znuden
anebo odpuzovan jakymkoli myslenkovym
pochodem ktery by mohl smerovat
ke kacirstvi.
- George Orwell

28.14a
>> ani nie..
>> ti co im tie rite bozkavaju..
>> tym ide o viac ako si robit svoju robotu
>> preto ked si pisal maily na celu firmu
>> tak si nedostal "rozhorcenu" odpoved
>> ani od Risa ani od Stelma

28.14b
<< Nie, tym ide o menej...
<< Im ide iba o ich zasrany zold.
<< Ale nielen chlebom je clovek zivy,
<< to si uz niekde pocul, nie? :)

28.15a
>> hej jeden bradaty chlapik rozpraval..

28.15b
<< Ktoreho bradateho chlapika mas na mysli, Marxa?

28.16a
>> Jezisa :D

28.16b
<< Jezis bol bradaty?

28.17a
>> hej
>> na vacsine fotiek je
>> nie vsak az tak ako Marx

28.17b
<< A tusim ze aj ano,
<< na niektorych ikonach je tak zobrazeny,
<< asi mas pravdu. a co sa tyka Marxa
<< ten bradu teda mal, :) ten tvrdil pravy opak:
<< bol to materialista.

28.18a
>> kazdo padne.. stotoznujem sa s Riskovym nazorom..
>> si uzitocny pre firmu - zostavas,
>> nie si uzitocny - letis..
>> o uzitocnosti rozhoduje vedenie

28.18b
<< Tiez s tym nazorom nemam problem,
<< Risko ale vobec nepochopil podstatu otazky
<< ci sme (pre T-Mobile) mukli alebo
<< vazeni konzultanti.

28.19a
>> sme vazeni konzultanti ale len do tej miery
>> kym neohrozime zakazku ktoru mame.. lebo inak
>> pridu ini konzultanti.. menej vazeni
>> cize predavame svoje hodnoty za prachy :o)
>> ide vsak o mieru.. nesedeli by sme
>> v chlieve so svinami.. ani nezmyselny
>> [anti]passback nam nevadi

29.-D-------------- Extra kreativita

DOUBLETHINK
znamena schopnost podrzet v mysli
dve protikladna presvedceni a soucasne
obe akceptovat. Stranicky intelektual [napr staff manager
v Lcmg] vi jakym smerem musi zmenit svou pamet;
proto take vi ze zachazi ze skutecnosti hanebne;
ale pouziti doublethink mu soucasne
poskytuje utechu ze skutecnost nebyla znasilnena.
Musi to byt vedomy proces, jinak by nebyl uskutecnen
s dostatecnou presnosti, ale musi byt zaroven nevedomy
nebot jinak by sebou prinasel pocit nepravosti
a tim i pocit viny. Doublethink lezi v samem
jadru Angsocu protoze zakladni linii Strany je
zamerne pouzivat lzi a pritom zachovavat
pevny cil ktery se opira o naprostou
čestnost. Je nezbytne nutne rikat umyselne lzi
a pritom im doopravny verit [vid pripad anonymita
verzus OTVORENOST pri ePMS procese] zapomenout kazdy fakt
ktery se stal nepohodlnym a bude-li to nezbytne
vytahnout ho ze zapomeni na tak dlouho jak bude treba,
popirat existenci objektivni [opakujem:
OBJEKTIVNE-j] reality a pritom brat v uvahu
realitu kterou clovek popira.
- George Orwell

29.19b
<< Ale vadi Vam clovek ako ja,
<< zevraj je s Vami nekompatibilny !!

29.20a
>> staval si sa proti vedeniu :) takeho treba vyhodit..
>> firma je ako armada..

30.-D-------------- Bottom line

CRIMESTOP
strucne receno
znamena ochrannou hloupost.
Ale hloupost nestaci. Naopak,
pravovernost v plnem smyslu vyzaduje
ovladat vlastni dusevni pochody
tak dokonale jako hadi muz ovlada
sve telo. Oceanska spolecnost spociva
v konecnem uhrnu na vire ze Velky bratr je
vsemohouci a Strana neomylna.
- George Orwell

30.20b
<< firma je ako Strana...

30.21a-1
>> to je to iste

30.21b
<< to nie je to iste

30.21a-2
>> prisne hierarchicke usporiadanie.. autoritativne..
>> nedemokraticke..

31.-D-------------- Top-performer

Na vrcholu pyramidy stoji Velky bratr.
Velky bratr je neomylny a vsemocny.
Ma se za to ze kazdy vedecky objev, veskere znalosti
veskera moudrost, veskere cnosti prameni
z jeho vedeni a inspirace.
- George Orwell

31.22a
>> mne sa to zda velmi podobne

32.-D-------------- Hajlovanie

BLACKWHITE
(black - černý, white - bílý).
Tak jako mnoha newspeakova slova
i toto ma dva vzajemne protichudne vyznamy.
Kdyz jde o protivnika, znamena navyk
bez ostychu tvrdit ze cerne je bile [firma je armada]
i kdyz to odporuje prostym faktum.
Kdyz jde o clena Strany, znamena loajalni
ochotu rikat ze cerne je bile [firma je Strana]
kdykoli to vyzaduje stranicka disciplina.
Ale znamena take schopnost verit ze cerne je bile
a co vic, vedet ze cerne je bile a zapomenout ze jsi
sam nekdy veril ze je to naopak.
- George Orwell

32.22b
<< Armada je prostriedkom, Strana je ucelom sama o sebe,
<< v tom je rozdiel.

32.23a
>> hmm.. a Strana ma vzdy pravdu

33.-D-------------- Status quo

Protoze vsak Velky bratr ve skutecnosti
vsemohouci neni a Strana take neni neomylna
je zapotrebi neunavne a neustale
prizpusobovat fakta.
- George Orwell

33.23b
<< presne tak, tak si to myslite, ja vsak nie. :)

33.24a
>> Logica mala vzdy pravdu ? :)
>> tam boli osoby.. nie nejaka nehmotna
>> vsemocna postava velkeho brata

34.-D-------------- Tajomstvo vládnutia

Je na case aby sis utvoril predstavu o tom
co moc znamena. Predevsim si musis uvedomit ze moc
je kolektivni. Jedinec ma moc pouze tehdy
kdyz prestane byt jedincem.
- George Orwell

ako napr clenovia predstavenstva
v SZRB - pozri moj blog [1c/11] Sme_osoby...
+ http://robentin.hlava.sk/article.php?article=906
su to iba obleky -.

34.24b
<< Velkym bratom su Riskovi akcionari
<< [lebo podla neho] vdaka nim firma funguje
<< lebo kupuju jej akcie

34.25a
>> ti vidia len nejake vystupne
>> celkove cisla.. ako keby neexistovali

34.25b-1
<< ved ani VB neexistoval
<< nik ho nikdy nevidel

35.-D-------------- Andy Green

Nikdo nikdy Velkeho bratra nevidel.
Je tvari na transparentech, hlasem z obrazovky.
Muzeme si byt jisti ze nikdy nezemre,
a vladne uz znacna nejistota o tom
kdy se narodil. Velky bratr je podoba
v niz se Strana ukazuje svetu.
- George Orwell

35.25b-2
<< videl si film Equilibrium?
<< tam tiez vyslo najavo ze nie je

35.26a
>> .. to je jedno..
>> pre nas boli sefovia existujuci..
>> kto im dal moc
>> na tom velmi nezalezi
>> z hladiska nas pracovnej sily - vazenych konzultantov
>> ktori si chceme udrzat zakazku
>>
>> Equilibrium - ako to skoncilo.. ?
>> to bolo s tym ako si pichali nejaku
>> drogu co potlacovala emocie

36.-D-------------- Boh je mŕtvy! Boh zostane mŕtvy!

Hrozne bylo ze Strana lidi
presvedcila ze na hnuti mysli ci citech
nezalezi a zaroven je uplne zbavovala
moci nad materialnim svetem. Jakmile se clovek
jednou octne ve sparech Strany
vubec nezalezi na tom co citi nebo neciti
co dela nebo nedela. Clovek tak jako tak zmizi
a nikdo nikdy uz neuslysi ani o nem
ani o jeho skutcich.
- George Orwell

36.26b
<< ano, ten film.
<< A sefovia nie su akcionari.
<< pre Riska su akcionari nieco ako
<< pre komunistov bola robotnicka trieda.
<< furt sa nou ohanali.

36.27a
>> pre riska su akcionari majitelia..
>> ktori maju pravo si ustanovit vedenie..
>> mne je jasne ze tieto velke firmy su
>> prehnite systemy na ktorych parazituju
>> privilegovani trpaslici
>> preto odmietam byt sucastou takych firiem..

36.27b
<< Asponze mas tu moznost lebo za komunistov ...

36.28a
>> ano.. ta moznost je super

36.28b
<< Lenze ti paraziti su veeelmi vynaliezavi,
<< mozno sam si takym parazitom,
<< neuvazoval si takto o tom?

36.29a
>> na kom ja parazitujem?

36.29b
<< odpoviem Ti protiotazkou:
<< Co myslis, vdaka akym ludom tu mas
<< tu moznost a tiez ine slobody?
<< Vdaka tym parazitom u ktorych robis za zold?

36.30a
>> cize ja parazitujem na revolucionaroch ?

36.30b
<< nie :)
<< Ja nie som revolucionar!

37.-D-------------- Epiktétovský človek

Jestli je nejaka nadeje
musi spocivat v proletech protoze
jedine tam, v tech hemzicich se podradnych masach
muze jednou vzniknout sila schopna
znicit Stranu. Strana nemuze byt rozvracena
zevnitr. (...) kdyby si proleti dokazali
uvedomit vlastni silu
nemuseli by konspirovat. Stacilo by
povstat a otrepat se jako kun
kdyz setrasa mouchy. Kdyby chteli
mohli by rozprasit Stranu
hned zitra rano. Driv nebo pozdeji
je to prece musi napadnout.
- George Orwell

37.31a
>> akoze bezni ludia su ovce..
>> ze sa nejako pozbierali
>> a urobili novembrovu revoluciu.. ani neviem
>> co ich to napadlo.. asi sa nudili..alebo bolo vonku
>> pekne pocasie.. pochybujem ze v tom videli
>> nejaky hlbsi zmysel
>> niekto ich zmanipuloval..

38.-D-------------- Proléti sú ľudské bytosti

Clovek je vynat z proudu dejin.
Jeste pred dvema generacemi by to lidem
nepripadalo tak dulezite protoze
se nepokouseli zmenit dejiny. Vyznavali soukrome
hodnoty o kterych nepochybovali. (...)
Najednou ho napadlo ze proleti
u tech hodnot zustali.
- George Orwell

a preto vysli do ulic.
A toho vyuzili disidenti - slubili sme si lasku
vraviet pravdu len... - ved poznate tuto
+ http://www.youtube.com/watch?v=ROHCN_2oOC8
"revolucionarsku" piesen

a tie Orwellove svine potom co prisli
to vsetko znovu zrusili!

38.31b
<< Priznam sa Ti ze som nebol ani na jednom meetingu.

38.32a
>> bol si mladas :)

38.32b
<< Uz som bol vysokoskolak a to bola udajne
<< studentska revolucia
<<
<< no, na jednom meetingu
<< u nas v skole som predsalen bol
<< teraz si spominam.

38.33a
>> je to jedno Robko .. tie hoveda su stale rovnake..

38.33b
<< pravdu mas :)
<< su to tie same typy
<< tie na vrcholu hierarchie

38.34a-1
>> nestratia sa .. rezim moze byt hociaky

39.-D-------------- Hegelovská metafyzika

Po dlouha obdobi se zda ze Ti nahore jsou
bezpecne u moci ale drive ci pozdeji pokazde
prijde chvile kdy bud strati viru v sebe
nebo schopnost ucinne vladnout
nebo oboji. Potom je svrhnou Ti uprostred
kteri ziskaji Ti dole na svou stranu
predstiranim ze bojuji za svobodu a spravedlnost.
Jakmile Ti uprostred dosahnou sveho cile
uvrhnou Ty dole naspet do drivejsiho postaveni
otroku a sami se stanou Temi nahore.
Od jedne ze zbyvajicich skupin
se okamzite odtrhne nova skupina Tech uprostred
a boj zacina nanovo.
- George Orwell

39.34b
<< presne, teda su to pokrytci.

39.34a-2
>> vzdy bude uzka vladnuca vrstva..
>> a ta siroka sprosta zadubena
>> vrstva poslusnych oviec

39.35a
>> jasne ze su :)

39.35b
<< a Ty im chces este rite bozkavat :)
<< za zold samozrejme :)

39.36a
>> co s nimi ja mam?
>> predvcerom mi tu bolo vycitane ze mam zly pristup :D

39.36b
<< chces medzi nich, to s nimi mas.

39.37a
>> nechcem medzi nich.. ani do vysokej funkcie..
>> ani do politiky

39.37b
<< ale akcionarom chces byt :)
<< chces byt majitelom a rozhodovat
<< ako sa Ti zapaci

39.38a-1
>> byt akcionarom je cisto forma investicie.. das peniaze
>> a ocakavas ze sa ti ich vrati viacej..
>> na moj vkus ma akcionar malo kontroly nad
>> celym procesom.. rozhodovat o svojich veciach
>> to ano.. ale skor motivaciou je ze nechcem
>> byt pesiakom na sachovnici druhych
>> aby som nemusel nikomu
>> rit bozkavat..

39.38b
<< A chcel by si aby ju Tebe bozkavali?

39.38a-2
>> a ja rozhodujem ci zakaznika poslem do <>
>> ked ma nepatricne sposoby

39.39a
>> skus rozviest to metaforicke bozkavanie ..
------------------- 5 minút
39.39b
<< Zoberme si napr ten antipassback,
<< stikanie kartickou cez otvorene dvere,
<< nuz nie je to ponizujuce
<< dodrziavat smernicu lebo smernica?

39.40a
>> ked si zoberies ze to robis
>> preto ze tvoja firma ma zakazku
>> u perspektivneho zakaznika, ktora zivi teba
>> a tvojich kolegov..tak myslim si myslim
>> ze sa s tym da zit

39.40b
<< samozrejme, ved na bozkavani dakoho rite
<< nie je nic zle :)

39.41a
>> nepokladam to za bozkavanie rite..

39.41b-1
<< Akoze nie ?- ved ten T-Mobile "predstavitel"
<< total sral na to ze my tu (Logica ako celok) nie sme
<< ziadni mukli ale vazeni konzultanti.
<< Ze s nami nemoze jednat ako s pikolikmi
<< ktori musia robit presne to
<< co sa im povie.

39.42a
>> T-Mobile mal sprosty vlastny interny proces...
>> Logica tam prisla , a kedze
>> to bolo v ramci nejakych medzi
>> tak sa tomu prisposobila

39.41b-2
<< A este sa na nas rozkrikovat, kde sme?

39.42b
<< Ale uz chapes tu metaforu?
<< Ze je niekto jebnuty je druha vec.

39.43a
>> ale ano.. ale co s tym Logica mala akoze robit ?
>> Hnat to na hranu a so vztycenou hlavou odist.. ?

39.43b
<< Nemusela s tym robit nic,
<< beztak sme tie dvere mali otvorene
<< a stikali si len debili. aj Dana som videl :)

39.44a
>> Lenze T-Mobile trval na dodrziavani svojho procesu ..
>> co mala Logica robit s tym?

39.44b
<< Nefungovalo im to tam poriadne. a Logica
<< sa tiez "vyznamenala" ked mi na margo
<< mojho honest feedbacku
<< dala vypoved :)

40.-D-------------- Dôraz na "meritum" veci

vyzaduje to logika jejich postaveni. Jejich filozofie
mlcky popira nejen platnost vlastni skusenosti
ale samu existenci vnejsi skutecnosti.
Vrcholem veskereho kacirstvi je
zdravy rozum.
- George Orwell

40.45a
>> to je jedno ako to fungovalo..
>> ale ked to nejaky debil zo strany TMSK postavil
>> do roviny bud to budete dodrziavat alebo dovidenia
>> museli sklopit usi.. a ty si im to sabotoval

40.45b
<< Nikto to tam takto nepostavil.
<< Maximalne v ich hlavach sa odohral taky scenar.

41.-D-------------- Čierna diera a jej horizont

Vseobecne vzato: cim vic kdo chape
tim vic podleha klamu, cim inteligentnejsi je
tim mene ma zdraveho rozumu.
- George Orwell

41.46a
>> to uz ja neviem.. ale podla mna
>> skor ci neskor by to presne takto postavili..
>> keby sa to dostalo za iteraciu
>> ked by s nechapavym usmevom pozerali
>> co za problem sa to vlastne riesi..

41.46b
<< Mozno mas pravdu, mozno je Logica pre T-Mobile
<< taka bezvyznamna ako som bol ja
<< pre Hulmana & company

41.47a
>> tak velmi az nie :)

41.47b
<< Takze nepovedali by im dovidenia?

42.-D-------------- the Matrix has you

Ti v nasi spolecnosti kteri nejlepe vedi co se deje
maji zaroven nejdal k tomu aby videli
svet takovy jaky je.
- George Orwell

42.48a
>> pravdepodobne by neohrozili projekt
>> kvoli takej blbosti.. ale pri najblizsej prilezitosti
>> by ich kopli do riti

43.-D-------------- Jeme aby sme jedli

Je to asi takhle. Strana usiluje o moc
vyhradne kvuli moci same. Nejde nam o
dobro chudych; jde nam jedine o ni. Nejde nam o
bohatstvi nebo prepych, dlouhy zivot nebo stesti;
jen o moc, o cirou moc. Co znamena cira moc
to hned pochopis. Lisime se od vsech oligarchii
minulosti v tom ze vime co delame. Vsichni ostatni
ba i ti co se nam podobali, byli zbabelci
a pokrytci. Nemecti naciste a rusti komuniste
se nam svymi metodami velmi priblizili
ale nikdy nemeli odvahu priznat si
jake jsou jejich motivy. Predstirali
a mozna dokonce verili, ze se chopili moci
nechtene a na omezenou dobu a ze hned za rohem
lezi jakysi raj kde si lidske bytosti
budou rovny a kde budou stastne. My takovi nejsme.
Vime ze se nikdo nikdy nechape moci
s tim umyslem ze se ji vzda. Moc neni prostredek
ale cil. Diktatura se nenastoluje proto
aby se zabezpecila revoluce. Revoluce se dela
aby se zabezpecila diktatura. Cilem pronasledovani je
pronasledovani. Cilem muceni je
muceni. Cilem moci je
moc. Uz mi zacinas rozumet?
- George Orwell

43.48b
<< a to vsetko kvoli tomu pakovi ktory
<< sa nevedel spytat svojho sefa ze preco vlastne
<< si tam musia ich konzultanti
<< stikat kartickou cez otvorene dvere.
<<
<< tak je? ide tu len o poslusnost pre poslusnost?

43.49a
>> ano presne kvoli nemu..
>> a kvoli dalsim pakom okolo ktori
>> si zjednodusuju svoju robotu
>> alebo ju nerobia poriadne..
>> lenze to je ich interna vec..
>> to si musia vyriesit samy
>> ty ich do toho nemozes tlacit

43.49b
<< a oni mna do toho tahat :)
<< zatahovat
<<
<< A kazdy kto sa na tom podiela
<< je vlastne rovnaky pako
<< ako su oni.

44.-D-------------- O sile "pokory"

Kdyz se vsak clovek dokaze dokonale a naprosto podridit,
[kdyz] dovede uniknout vlastni identite a splynout
se Stranou tak ze sam je Stranou
potom je vsemocny a nesmrtelny. Za druhe
si musis uvedomit ze moc je moci nad lidskymi
bytostmi. Nad telem ale predevsim
nad vedomim.
- George Orwell

A jeho vedomie _maju v moci:

44.50a
>> bola to ich vec..
>> logica nemohla davat ziadne ultimativne postoje..
>> upozornili ich na to..ale tam to skoncilo..
>> idem ja domov..

45.-D-------------- Poučka

Dokud nebudou uvedomeli, nebudou se bourit
a dokud se nevzbouri, nemohou se stat uvedomelymi.
- George Orwell

45.50b
<< dobre, okay, dobre som si s Tebou zase pokecal, bye.

45.51a
>> cau Robko..
















reklama

Róbert Valentín
udajne paranoidny android


http://robentin.hlava.sk
Ako literárny prostriedok je dialóg či diskusia hádam lepšia ako prázdne konštatovania vecí, javov, udalostí... :Maur # Robertíno je chudák. Nepovedal svoje pravé meno, na to nemá dostatok odvahy, lebo tu popísal množstvo urážok. V reálnom živote, teda zoči-voči by sa zrejme ani vykoktať nevedel. Na hlave si zrejme lieči nejaké komplexi. Robí si žarty a uráža všetkých blogerov, ktorí píšu o spoločnosti. Prirodzene, sám nemá odvahu dať sem svoju tvár a skúsiť písať články. Zrejme na to ani nemá... odhadujem ho na 13-15 ročného pubertou poznačeného mladého muža. :Morphee # neviem, ako Vás, ale mňa sa osobne najviac dotkli komentáre od človeka, s prezývkou .....Klitoris, či ako to tam je, písal akoby nad neho vo svete široko ďaleko nebolo... bieda... fakt bieda, aj ja to tu zapichnem...ne-mám potrebu sa s niekým hádať... :Noel




NAJLEPŠIE ČLÁNKY


S U | D O | K U

NAJČÍTANEJŠIE


TOP BLOGERI
Zdeno Jašek